Авторизація

Новини проекту «Добре врядування для розбудови потенціалу громади»

Експерти Ресурсного центру сформували пропозиції щодо зміни критеріїв розподілу додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я.

Виходячи з наступного.

При розрахунку додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я на 2018 та 2019 роки використовувався механізм, визначений статтею 1036 Бюджетного кодексу України. Зазначеною статтею визначено, що додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я розподіляється між обласними бюджетами з урахуванням таких параметрів, як кількість населення, надходжень доходів місцевих бюджетів області та приведеного індексу відносної податкоспроможності зведеного бюджету області.

У свою чергу, частиною 5 статті 1036 Бюджетного кодексу України передбачено, що розподіл додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я здійснюється між місцевими бюджетами у порядку, визначеному обласними державними адміністраціями, та затверджується рішенням про обласний бюджет. Однак, як показав досвід формування місцевих бюджетів на 2018 та 2019 роки окремі обласні державні адміністрації при підготовці обласних бюджетів не здійснювали розподіл додаткової дотації між місцевими бюджетами області взагалі або ж здійснювали його суб’єктивним чином без певних уніфікованих критеріїв. У багатьох випадках це призвело до нерівномірного розподілу дотації і наявності недостатності коштів у бюджетах місцевого самоврядування на утримання установ освіти і охорони здоров’я.

З метою забезпечення дотримання принципів єдності бюджетної системи України, збалансованості, справедливості і неупередженості, обґрунтованості, а також забезпечення єдиних підходів до розподілу додаткової дотації та упередження зловживань і необ’єктивного розподілу бюджетних коштів пропонуємо відновити здійснення розподілу коштів додаткової дотації між місцевими бюджетами (які мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом) на центральному рівні з врахуваннямпевного резерву коштів для обласного бюджету для усунення можливих диспропорцій між місцевими бюджетами області.     

Довідково, експертне дослідження, як регіони розподілили додаткову дотацію між місцевими бюджетами у 2019 році

Пропозиції підготовані в рамках реалізації проекту «Добре врядування для розбудови потенціалу громади» за підтримки Програми ООН із відновлення та розбудови миру за проектом «Ефективне врядування та залучення громадян для покращення доступу до правосуддя, безпеки, охорони довкілля та соціальної згуртованості на сході Україні» за підтримки Уряду Королівства Данії, Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC) та Шведського агентства з питань міжнародного співробітництва (Sida). Детальніше про проект за посиланням.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації