Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Земельне законодавство та ОМС

Земельне законодавство та ОМС 21 серп. 2015 16:17 #890

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
Звертаю увагу всіх представників органів місцевого самоврядування.

У разі прийняття законопроекту, про який йшлося в попередніх дописах, зміниться порядок погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Законопроектом вносяться зміни до 186-1 Земельного кодексу України шляхом, в тому числі, викладення в новій редакції частини першої цієї статті. Пропонується передбачити, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню як з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику та здійснює державний нагляд (контроль) у сфері земельних відносин, так із структурним підрозділом районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
Таким чином визначається два органи, які обов’язково мають здійснювати погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок незалежно від їх цільового призначення та мети надання: чи то земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення садівництва, чи житлової та громадської забудови для містобудівних потреб тощо.
На мій погляд недоцільно було б запроваджувати норму, яка зобов’язує здійснювати погодження всіх проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок відповідними органів у сфері містобудування та архітектури. Це: ускладнить та подовжить у часі процес погодження землевпорядної документації. Крім того погодження, наприклад, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка надається для ведення городництва, на яких спорудження капітальних будівель і споруд відповідно до ст. 36 Земельного кодексу України, не допускається, буде мати лише формальне значення.

Тож, відстежуйте долю зазначеного законопроекту.
Останнє редагування: 21 серп. 2015 16:19 від Яна Брусенцова.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Земельне законодавство та ОМС 07 серп. 2015 10:57 #870

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
Є також пропозиції щодо повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику та здійснює державний нагляд (контроль) у сфері земельних відносин.

Так, законопроектом пропонується ст. 151 Земельного кодексу України викласти в новій редакції. Таким чином зазначений центральний орган наділяється новим повноваженням (п. «и») щодо «прийняття рішень щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок». Діюча редакція ст. 212 Земельного кодексу України визначає, що повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду. В юридичні практиці під час подання позовних заяв, предметом яких є самовільно зайняті земельні ділянки, зокрема, в частині застосування ст. 212 Земельного кодексу України, вже довгий час не застосовується поняття «повернення», натомість під час судових розглядів ставиться питання про «звільнення» самовільно зайнятої земельної ділянки. Отже в даній ситуації можна говорити про тотожність понять «звільнення» та «повернення». В такому разі п. «и» ст. 151 законопроекту протиріче ст. 212 Земельного кодексу України. Враховуючи, що вирішення питання відносно самовільно зайнятих земельних ділянок вимагає встановлення низки фактів, дослідження певних доказів, пропонується питання прийняття рішень про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок залишити лише в повноваженнях судових органів. Тому пропонується п. «и» виключити зі ст. 151 законопроекту.

Які будуть думки з приводу означених пропозицій?
Останнє редагування: 07 серп. 2015 10:58 від Яна Брусенцова.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Земельне законодавство та ОМС 07 серп. 2015 10:54 #869

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
Щодо проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель".

Звертаю увагу, що законопроектом пропонується ст. 9 Земельного кодексу України, яка визначає повноваження Київської та Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин викласти в новій редакції. Крім того пропонується внести зміни до ст. 12 цього Кодексу, яка наводить перелік повноважень сільських, селищних та міських рад у сфері земельних відносин. В цих статтях пропонується (п. «е») наділити зазначені ради повноваженнями щодо «проведення відповідно до законодавства моніторингу земель». Відповідно до Положення про моніторинг земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 1993 р. № 661 моніторинг земель - це система спостереження за станом земель з метою своєчасного виявлення змін, їх оцінки, відвернення та ліквідації наслідків негативних процесів. Складовою частиною моніторингу земель є моніторинг ґрунтів. Моніторинг земель складається із систематичних спостережень за станом земель (агрохімічна паспортизація земельних ділянок, зйомка, обстеження і вишукування), виявлення у ньому змін, а також проведення оцінки: стану використання земельних ділянок; процесів, пов'язаних із змінами родючості грунтів (розвиток водної і вітрової ерозії, втрата гумусу, погіршення структури грунту, заболочення і засолення), заростання сільськогосподарських угідь, забруднення земель пестицидами, важкими металами, радіонуклідами та іншими токсичними речовинами; стану берегових ліній річок, морів, озер, заток,водосховищ, лиманів, гідротехнічних споруд; процесів, пов'язаних з утворенням ярів, зсувів, сельовими потоками, землетрусами, карстовими, кріогенними та іншими явищами; стану земель населених пунктів, територій, зайнятих нафтогазодобувними об'єктами, очисними спорудами, гноєсховищами, складами паливно-мастильних матеріалів, добрив, стоянками автотранспорту, захороненням токсичних промислових відходів і радіоактивних матеріалів, а також іншими промисловими об'єктами. Об’єкти моніторингу землі, визначені вказаним Положенням є об’єктами державної системи моніторингу довкілля (Положення про державну систему моніторингу довкілля затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 р. № 391). Положення про державну систему моніторингу довкілля, як і Положення про моніторинг земель визначає коло суб’єктів, які здійснюють моніторинг земель. Органи місцевого самоврядування не є суб'єктами моніторингу земель. Пояснення цьому можна надати враховуючи специфічність завдань, які ставляться перед суб'єктами моніторингу (зйомка, обстеження вишукування тощо). Враховуючи зазнчене постає запитання: чи доцільно наділяти органи місцевого самоврядування такими повноваженнями, здійснення яких вимагають специфічних знань?
Тому є пропозиція виключити п. «е» зі ст. 9 та п. «е» зі ст. 12 законопроекту. В такому разі здійснення моніторингу земель має залишитися за тими органами, які його здійснюють і сьогодні (Мінагрополітики, Держгеокадастр тощо).

Хотілося б почути думку з цього приводу.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Земельне законодавство та ОМС 27 лип. 2015 15:38 #859

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
Зауважую на основних положеннях, які пропонує унормувати вказаний у попередньому дописі законопроект. Вони визначені, зокрема, в Аналізі регуляторного впливу (додається до законопроекту).

Отже, законопроект покликаний удосконалити земельні відносини шляхом:
- делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності;
- передачі від районних державних адміністрацій до сільських, селищних, міських рад повноваження щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на
місцевості) та зміни цільового призначення земельних ділянок приватної
власності;
- визначення правового режиму земель колективної власності шляхом визначення правових засад переходу таких земель та інших земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які судом визнані відумерлою спадщиною, та невитребуваних земельних часток (паїв) у комунальну власність;
- спрощення процедури отримання земельних ділянок у власність та користування, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна, право власності на які зареєстровано за набувачем земельної ділянки,шляхом скасування необхідності отримувати дозвіл на розроблення відповідної документації із землеустрою;
- посилення державного контролю за використанням та охороною земель державної, комунальної та приватної форми власності, усунення дублювання
функцій та скорочення наглядових органів шляхом визначення єдиного органу
виконавчої влади, який здійснюватиме такий контроль та надання йому більш
широких повноважень.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Земельне законодавство та ОМС 27 лип. 2015 15:21 #858

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
Від початку реофрми децентралізації влади та передачі низки повноважень на місця дуже гостро постали земельні питання (особливо в частині розпорядження землями державної власності). Представники органів місцевого самоврядування чекають на отримання ними вказаних повноважень, що на їх думку надасть можливість більш ефективно захищати та відстоювати інтереси територіальних громад.

Тому прошу всіх небайдужих долучитися до вивчення та аналізу чергового законопроекту, який з'вився на офіційному сайті Мінрегіона 24.07.15 р.

Йдеться про проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель".

З повним текстом проекту можна ознайомитись за посиланням: www.minregion.gov.ua/regulatory/proekty-...ganam-miscev-990026/

Пам'ятайте, що пропозиції до вказаного документа приймаються лише протягом місяця з дня опублікування.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Земельне законодавство та ОМС 23 лип. 2015 14:38 #854

  • Яна Брусенцова
  • Яна Брусенцова аватар
  • Оффлайн
  • Давно я тут
  • Дописи: 120
  • Подяка отримана: 76
  • Репутація: 3
І знову прошу всіх долучатися до вивчення та аналізу чергвого законопроекту.

На офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру 22.07.15 р. було розміщено проект Закону України "“Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку орендних відносин на землю”. Зазначеним проектом пропонується удосконалити орендні відносини шляхом:

удосконалення відчуження орендарем права оренди земельної ділянки та їх застави;

виключення із законодавства норм, що надають можливість набувати право оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності на неконкурентних засадах

врегулювання можливості розірвання орендодавцем в односторонньому порядку договорів оренди при невиконанні орендарем умов договору оренди землі щодо строків виплати орендної плати та її розмірів, з урахуванням індексації та встановлення особливостей припинення договору оренди у таких випадках;

запровадження зміни орендної плати в односторонньому порядку у зв’язку із затвердженням або зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки без необхідності внесення змін до договору оренди;

приведення у відповідність норм Земельного кодексу України та Закону України «Про фермерське господарство» в частині набуття у власність та користування земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

З текстом законопроекту можна ознайомитись за посиланням: land.gov.ua/zakonotvorcha-diialnist/656.html?view=normativeact
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації