Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Проведення загальних зборів громадян за місцем проживання

Проведення загальних зборів громадян за місцем проживання 13 вер. 2019 09:34 #1045

  • Брусенцова Яна
  • Брусенцова Яна аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 14
  • Подяка отримана: 9
  • Репутація: 0
Право громадян проводити громадські слухання гарантується ст. 13 Закону Укураїни «Про місцеве самоврядування в Україні». Цією статтею визначено, що територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов'язковому розгляду органами місцевого самоврядування. А порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.
Щоб цей інструмент місцевої демократії працював, місцева рада має або закріпити його в статуті територіальної громади або, як це часто відбувається на практиці, затвердити Положення про громадські слухання, яким, власне, і регулюватиметься застосування цього механізму.
Громадські слухання – досить дієвий механізм. В той же час часто такий механізм є дуже зарегульваним і складним для втілення його в життя. На практиці можна зустріти різні варіації. Так, наприклад, в деяких положеннях передбачається, що громадянам, які мають намір провести громадські слухання, необхідно утворити ініціативну групу (від 3 до 5 осіб). Така група, в свою чергу, подає колективну заяву до відповідного органу місцевого самоврядування про проведення громадських слухань, де зазначається дата та час проведення, ПІП, дату народження, адресу реєстрації та контактні телефони представників, уповноважених представляти ініціативну групу, питання, що виносяться на обговорення. За результатами розгляду заяви місцева рада (представник того чи іншого структурного підрозділу, органу) має не пізніше 10 днів з дня реєстрації ініціативи видати відповідний документ щодо проведення слухань.
Після цього ініціативна група створює робочу групу з підготовки громадських слухань (від 5 до 9 осіб). До складу робочої групи включаються особа або особи, повноважні представляти інтереси суб’єкта ініціативи. Окрім представників місцевого самоврядування на слухання варто звапросити народних депутатів, обраних за округами.
Робоча група визначає порядок денний слухань та не пізніше 10 календарних днів до зазначеної дати інформує членів громади про захід. Звісно ж, що дати можуть бути різними, але вони повині бути розраховані таким чином, щоб про громадські слухання мешканці дізналися завчасно та мали змогу їх відвідати.
Результатом громадських слухань є, як правило, резолюція (інший документ), яку (який) зобов’язані розглянути органи місцевого самоврядування.
Щодо переліку питань, які розглядаються на громадських слуханнях: вони можуть бути різними, але всі мають стосуватися територіальної громади, її інстересів і відноситися до повноважень органів місцевого самоврядування.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Проведення загальних зборів громадян за місцем проживання 16 серп. 2019 22:40 #1040

  • Сергій
  • Сергій аватар
  • онлайн
  • Адміністратор
  • Дописи: 223
  • Подяка отримана: 291
  • Репутація: 40
Загальні збори громадян – це зібрання усіх чи частини мешканців села (сіл), селища, міста для розв'язання питань місцевого значення; вони є формою безпосередньої участі громадян у розв'язанні питань місцевого значення.
Законодавець не наділив загальні збори правом приймати місцеві нормативні акти, але потенційно це може стати найбільш сильною за рівнем впливу на місцеву владу формою безпосередньої демократії. Основною перевагою зборів як інституту безпосередньої демократії і як форми місцевого самоврядування є органічне поєднання в них колективної соціальної дії: обговорення тієї чи іншої проблеми, відображення колективної думки, прийняття колективного рішення за участі членів територіальної громади. В рамках зборів кожний його учасник тим чи іншим шляхом висловлює свою думку, виявляє інтерес до певної події, що шляхом зіставлення з думками та інтересами інших учасників може набувати спільного значення.
Позитиви для громади: доведення інформації до мешканців з боку органів місцевого самоврядування; одержання інформації або її уточнення (підтвердження) від членів громади; сприяння активізації участі громадян у справах місцевого самоврядування незалежно від політичних поглядів; є необхідним елементом при створені органів самоорганізації населення.
Негативи для громади: пасивність громадян, відсутність ініціативних людей щодо проведення зборів; непередбачуваність результатів проведення зборів; не завжди ухвалені рішення вдається реалізувати на практиці.
Порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання визначається Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Верховної Ради «Про затвердження Положення про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні» та статутами територіальної громади.
Особливості законодавчого регулювання порядку проведення загальних зборів громадян за місцем проживання:
• Якість та інтенсивність використання загальних зборів громадян як інструменту співпраці влади та громадськості часто залежить від волі конкретної місцевої ради
• Законодавство України дозволяє місцевій раді уточнити порядок скликання, проведення та роботу з рішеннями зборів у кожному населеному пункті
• Саме депутати місцевої ради мають визначитись, яким чином загальні збори можуть бути проведені у територіальній громаді, щоб, з одного боку, місцеве життя не перетворювалось на постійні збори, а з іншого, загальні збори могли бути проведені навіть тоді, коли цього чомусь не бажає певний місцевий керівник
• Передбачено, що кожна місцева рада має розробити та ухвалити механізми реалізації права на проведення загальних зборів у конкретній територіальній громаді; це узаконюється або окремим розділом чи главою місцевого статуту, або Положенням про збори, затвердженим рішенням ради
• Зважаючи на значні повноваження місцевих рад щодо визначення процедури проведення загальних зборів громадян, вплив цього інструменту на прийняття важливих для життя громади рішень може бути обмеженим.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Проведення загальних зборів громадян за місцем проживання 16 серп. 2019 15:47 #1039

Які питання належать до компетенції загальних зборів громадян? Чи може місцева влада ініціювати загальні збори громадян і які механізми найкраще для цього застосувати?
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації