Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Нормативна база для залучення громадян до прийняття рішень на місцевому рівні

Нормативна база для залучення громадян до прийняття рішень на місцевому рівні 13 вер. 2019 09:56 #1046

  • Брусенцова Яна
  • Брусенцова Яна аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 14
  • Подяка отримана: 9
  • Репутація: 0
Якщо говорити про наявність нормативно-правової бази, яка б врегульовувала питання взаємодії влади та громадськості, надавала можливість громадськості брати участь у віирішенні питань місцевого значення, здійснювати контроль за діяльністю ОМС, то тут треба в першу чергу розуміти, про які саме інструменти залучення йдеться. Їх можна розподілити на декілька груп: які, дійсно, передбачені на рівні законодаства, і які використовуються за замовчуванням (в силу того, що ОМС можуть, хочуть і бачуть доцільність в їх використанні). Для прикладу, на законодавчому рівні передбачені такі інструменти, як громадські слухання, загальні збори громадян, місцеві ініціативи (Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Вони реальні та дієві, покликані вирішити безліч питань, які та ж сама громадськість хоче підняти перед органами місцевого самоврядування. В той же час є дві три невеличкі проблеми: перша - часто такі механізми органи місцевого самоврядування дуже зарегульовують, що робить майже неможливим для їх використання; друга - громадськість часто-густо не знає взагалі про такі механізми; третя - мешканці в більшості своїй є безініціативними. По всім цим напрямам треба працювати та виправляти ситуацію. Також на законодавчому рівні (Закон України "Про звернення громадян") передбачений такий чудовий інструмент як електронні петиції, але також є три проблемки щодо його використання: органи місцевого самоврядування або його не застосовують або не проводять належну роботу щодо втілення його в життя; друга - необізнанність про його існування громадян; третя - для його втілення необхідний Інтернет і техніка. Якщо всі перелічені інструменти розвити до належного рівня, їх би було достатньо для повноцінної взаємодії між владою та громадськістю. При чому під взаємодією я в першу чергу маю на увазі, коли обидві сторони чують одна одну. Також я зазначала про інструменти, які часто використовуються ОМС за замовчуванням, жоден нормативно-правовий акт їх не передбачає, тим не менш вони користуюються своєю популярністю, бо є швидкісними, зручними та спонукають до надання зворотнього зв'язку выд громадськості. Це сторінки в соціальних мережах, групи в мессенджерах тощо. Але тут треба враховувати, що цими інструментами ми охоплюємо лише певну категорію населення (відповідного вікового цензу).
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Нормативна база для залучення громадян до прийняття рішень на місцевому рівні 16 серп. 2019 15:43 #1038

  • Оксана
  • Оксана аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 3
  • Репутація: 0
Якими законами, окрім ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", та підзаконними актами регламентується участь громадськості прийнятті рішень на місцевому рівні? На Ваш погляд, на скільки українська нормативно-правова база досконала в цьому плані і чи потребує якихось змін і в чому саме? Запитання виникає з того, що зараз багато говориться про необхідність залучення громадськості до багатьох державницьких процесів, але на скільки воно може бути дієвим і правомірним.
Останнє редагування: 16 серп. 2019 15:43 від Оксана.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації