Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Гендерно орієнтоване бюджетування

Гендерно орієнтоване бюджетування 27 черв. 2019 22:01 #1029

  • Віктор Венцель
  • Віктор Венцель аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 16
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 1

Вкладений файл:

Назва файлу: Метод...коме
Розмір файлу:136 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Результатианалізу.pdf
Розмір файлу:139 KB

В Україні в бюджетний процес імплементуються гендерні аспекти.
Врахування інтересів, потреб, можливостей та досвіду різних груп жінок та чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства лежить в основі ґендерно-чутливої політики країни. Одним із дієвих інструментів впровадження ґендерно-чутливої політики є ґендерно-орієнтоване бюджетування (ҐОБ).
Гендерне бюджетування дозволяє проаналізувати та переформатувати доходи та видатки таким чином, щоб потреби громади, як жінок, так і чоловіків з різних соціальних та вікових категорій, були відповідно представлені в статтях видатків бюджету.
Завдання гендерного бюджетування: визначити дискримінуючі положення для реалізації рівних можливостей чоловіків і жінок; забезпечити врахування та облік гендерного аспекту на всіх стадіях бюджетного процесу, як на державному, так і на місцевому рівнях.
Завдання інтеграції гендерного підходу у бюджетний процес: підвищити якість послуг для різних груп жінок і чоловіків, оскільки вибудовуються чіткі орієнтири на конкретну особу споживача; врахувати потреби й інтереси жінок та чоловіків залежно від віку, місця проживання та інших індивідуальних особливостей; підвищити темпи економічного розвитку і скорочення бідності; сприяти ефективному використанню державних, місцевих та інших ресурсів.
Міністерством фінансів України наказом від 02.01.2019 № 1 затверджено Методичні рекомендації щодо впровадження та застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі.
Методичними рекомендаціями визначено дефініції, що використовуються в гендерно орієнтованому бюджетуванні:
- Гендерні аспекти – специфічні соціальні, культурні, економічні, політичні та інші характеристики умов життя та потреб жінок і чоловіків.
- Гендерно орієнтований підхід у бюджетному процесі – врахування гендерних аспектів на усіх стадіях бюджетного процесу та висвітлення у відповідних бюджетних документах цілеспрямованості на забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків (гендерної рівності).
- Гендерно чутлива бюджетна програма – бюджетна програма, яка враховує гендерний аспект і містить кількісні та якісні характеристики щодо цілеспрямованості на забезпечення гендерної рівності: зменшення гендерних розривів, усунення гендерної дискримінації, послаблення негативних чи посилення позитивних тенденцій у відповідній сфері/галузі з точки зору забезпечення гендерних потреб та задоволення гендерних інтересів.
- Гендерний аналіз передбачає здійснення аналізу програм, що фінансуються з бюджету та оцінка того наскільки їх заходи задовольняють потреби різних груп жінок та чоловіків.
Метою гендерного аналізу бюджетної програми є визначення рівня забезпечення потреб та задоволення інтересів жінок і чоловіків та/або їх груп у процесі реалізації бюджетної програми, а також виявлення у відповідній галузі гендерних розривів, гендерної дискримінації та причин їх виникнення.
Під час проведення гендерного аналізу необхідно з’ясувати:
- Який бюджет виділено на програму і на які напрями діяльності він витрачається?
- Яке становище жінок та чоловіків (різних груп) у галузі відповідної програми?
- Які інтереси, потреби та пріоритети цих груп жінок та чоловіків?
- Чи існують відмінності у становищі жінок та чоловіків, які слід узяти до уваги?
- Які існують прояви гендерної нерівності у даній галузі?
- Чи включені до програми конкретні цілі стосовно посилення гендерної рівності або цілі, конкретно орієнтовані на поліпшення становища жінок або чоловіків?
За результатами гендерного аналізу бюджетної програми можуть бути зроблені висновки щодо:
- наявності та якості даних, необхідних для проведення гендерного аналізу бюджетної програми;
- наявності та якості інформації та показників бюджетної програми, що висвітлюють гендерний аспект;
- відповідності бюджетної програми взятим Україною зобов’язанням щодо гендерної рівності, вимогам нормативно-правових актів, які містять
- інформацію про гендерну рівність, в тому числі її відповідності завданням стратегічних і програмних документів держави з гендерних питань;
- стану врахування у бюджетній програмі гендерних аспектів;
- виявлених гендерних розривів, гендерної дискримінації, негативних тенденцій при забезпеченні потреб та задоволенні інтересів жінок, чоловіків та/або їх груп;
- забезпечення справедливого та неупередженого розподілу бюджетних коштів при плануванні та виконанні бюджетної програми, наданні публічних послуг.
Останнє редагування: 27 черв. 2019 22:04 від Віктор Венцель.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації