Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Бюджетний процес

Бюджетний процес 27 серп. 2019 11:32 #1042

  • Віктор Венцель
  • Віктор Венцель аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 16
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 1
Чи можуть ОТГ здійснювати місцеві запозичення?

Місцеве запозичення – це операція з отримання до бюджету кредитів (позик) на умовах повернення, платності та строковості з метою фінансування відповідного бюджету. Слід зазначити, що в Україні здійснювати місцеві запозичення мають право лише обласні та міські ради. Тобто, відносно до об’єднаних територіальних громад право на здійснення запозичень мають лише міські громади.
Місцеві запозичення здійснюються з метою фінансування бюджету розвитку міських бюджетів та використовуються для створення, приросту чи оновлення стратегічних об’єктів довготривалого користування або об’єктів, що забезпечують виконання завдань міських рад, спрямованих на задоволення інтересів населення територіальних громад міст.
Видатки на обслуговування місцевого боргу здійснюються за рахунок коштів загального фонду місцевого бюджету. Однак, видатки місцевого бюджету на обслуговування місцевого боргу не можуть перевищувати 10% видатків загального фонду місцевого бюджету протягом будь-якого бюджетного періоду, коли планується обслуговування місцевого боргу. Погашення місцевого боргу здійснюється за рахунок видатків бюджету розвитку. Загальний обсяг місцевого боргу на кінець бюджетного періоду не може перевищувати 200% середньорічного прогнозного обсягу надходжень бюджету розвитку. Держава не несе відповідальності за борговими зобов’язаннями територіальних громад міст.
Міністерством фінансів України здійснюється загальна координація і контроль за діяльністю щодо здійснення місцевих запозичень. Міські ради подають на розгляд Мінфіну документи щодо обсягу та умов здійснення запозичень. За результатами розгляду та перевірки зазначених документів Мінфін приймає рішення про погодження обсягу та умов здійснення запозичення або надає вмотивовану відмову.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Бюджетний процес 03 лип. 2019 11:50 #1032

  • Віктор Венцель
  • Віктор Венцель аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 16
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 1

Вкладений файл:

Назва файлу: НаказМФУ.doc
Розмір файлу:67 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Бюдже...егла
Розмір файлу:33 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Додаток1.docx
Розмір файлу:19 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Додаток2.docx
Розмір файлу:20 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Додаток3.docx
Розмір файлу:21 KB


Вкладений файл:

Назва файлу: Додаток4.docx
Розмір файлу:18 KB

Щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні

З метою впорядкування процедур на кожній стадії бюджетного процесу на місцевому рівні для забезпечення завдань і функцій, що здійснюються місцевими органами влади Міністерством фінансів України наказом від 31.05.2019 № 228 затверджено Методичні рекомендації щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні.
За рекомендаціями Мінфіну Бюджетний регламент може бути затверджений місцевою державною адміністрацією, виконавчим органом місцевої ради або безпосередньо місцевою радою. Метою затвердження Бюджетного регламенту є визначення основних організаційних засад проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання відповідного місцевого бюджету та звітування про його виконання; забезпечення координації та узгодженості дій між усіма учасниками бюджетного процесу; забезпечення прозорості та публічності бюджетного процесу.
На думку Мінфіну у Бюджетному регламенті доцільно врегулювати дії усіх учасників бюджетного процесу на кожній його стадії, зокрема: складання прогнозу місцевого бюджету, проекту місцевого бюджету та підготовки проекту рішення про місцевий бюджет; подання прогнозу місцевого бюджету та проекту рішення про місцевий бюджет на розгляд відповідної місцевої ради; розгляду місцевою радою рішення про місцевий бюджет, у тому числі в частині участі представників місцевого органу виконавчої влади та опрацювання пропозицій до проекту рішення про бюджет, отриманих від місцевої ради; організації та управління виконанням місцевого бюджету, в тому числі в частині затвердження розпису місцевого бюджету та забезпечення його збалансування; внесення змін до рішення про місцевий бюджет; підготовці інформації про виконання місцевого бюджету, поданні квартальних та річного звітів до місцевої ради та участі представників місцевих органів виконавчої влади під час розгляду звітів у раді тощо.
Важливо звернути увагу на те, що для забезпечення ефекту від запровадження Бюджетного регламенту він повинен бути адаптований до умов та особливостей конкретної території. Тобто, Методичні рекомендації Міністерства фінансів не є безумовно безальтернативними, їх слід використовувати з урахуванням процесів та процедур, які притаманні відповідному місцевому бюджету (враховувати конкретні особливості щодо організації роботи з розпорядниками коштів, з депутатами та комісіями місцевої ради, процедур внесення пропозицій до проекту місцевого бюджету, внесення змін до бюджету і т.д.).
Останнє редагування: 03 лип. 2019 11:51 від Віктор Венцель.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Бюджетний процес 19 квіт. 2019 10:08 #1004

  • Віктор Венцель
  • Віктор Венцель аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 16
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 1
Якими є повноваження місцевих рад у процесі контролю за виконанням затвердженого ними бюджету?

Основними документами, які регламентують повноваження місцевих рад у бюджетному процесі є Бюджетний кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».
Статтею 28 (пункт 23) Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, а також затвердження звіту про виконання відповідного бюджету. Цим же Законом (стаття 28) визначено, що повноваження щодо складання прогнозу та проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету та щоквартальне подання раді письмових звітів про хід і результати виконання бюджету належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Статтею 78 Бюджетного кодексу регламентується, що виконавчі органи відповідних місцевих рад або сільські, селищні, міські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів. Також статте 80 до повноважень місцевих рад віднесено затвердження річного звіту про виконання бюджету або прийняття іншого рішення з цього приводу. Стаття 115 Бюджетного кодексу визначає, що до повноважень відповідних місцевих рад з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить контроль за виконанням рішення про місцевий бюджет. Слід звернути увагу, що а статті 115 йдеться про контроль за виконанням рішення про місцевий бюджет (тобто, юридичного документу, яким визначаються норми щодо виконання бюджету), а не контроль за виконанням бюджету, як однієї зі стадій бюджетного процесу.
Таким чином, у бюджетному процесі до повноважень місцевих рад належать питання затвердження місцевих бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про виконання місцевих бюджетів, а також контроль за виконанням рішень про місцевий бюджет.
Останнє редагування: 27 черв. 2019 22:05 від Віктор Венцель.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації