Авторизація

Новини

Законопроект (реєстр. №3260) спрямований на регламентування механізмів цільового використання комунального майна в інтересах територіальних громад, визначення підстав виникнення, здійснення та припинення права спільної власності територіальних громад.
Проектом пропонується визначити об'єкти та суб'єкти права спільної власності територіальних громад, закріпити засади управління таким майном, підстави виникнення та припинення, особливості реалізації права спільної власності територіальних громад на грошові кошти, землю, природні ресурси відчуження, передачі в оренду та концесії, приватизації об'єктів спільної власності територіальних громад, встановити засади захисту та закріпити відповідальність за порушення права спільної власності територіальних громад.
На засіданні Комітету, зокрема, зазначалося, що Конституція України (частина перша статті 140) визначає місцеве самоврядування як право територіальної громади – жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Згідно з Основним Законом України громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону.
За Конституцією України (стаття 142) рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, є матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування. Основний Закон України наділяє територіальні громади правом об'єднувати на договірних засадах об'єкти їхньої комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ. Територіальні громади безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності (частина перша статті 143 Конституції України).
Відповідно до Конституції України (пункти 7, 15 частини першої статті 92, стаття 146) правовий режим власності, засади місцевого самоврядування, інші питання організації місцевого самоврядування, діяльності та відповідальності його органів визначаються законом. Верховна Рада є єдиним органом законодавчої влади в Україні, до повноважень якої належить прийняття законів (стаття 75, пункт 3 частини першої статті 85, стаття 91 Конституції України). З огляду на наведене законодавче врегулювання запропонованих законопроектом питань, наголошували народні депутати, належить до компетенції парламенту. Законопроект ґрунтується на наведеній конституційно-правовій основі.


 

За матеріалами Веб-сайту Верховної Ради України.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації