Авторизація

Новини

14 листопада 2013 року Ресурсним Центром зі сталого місцевого розвитку при Українській асоціації районних та обласних рад, спільно з Міністерством фінансів України, відповідно до доручення Віце-прем’єр міністра України Вілкула О.Ю. щодо забезпечення узгодженої позиції Всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, було проведено узгоджувальну нараду щодо удосконалення вимог до професійно-кваліфікаційного рівня керівника бухгалтерської служби бюджетної установи та шляхів вирішення проблеми. У заході взяли участь представники Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх асоціації, Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню, Української асоціації сертифікованих бухгалтерів і аудиторів.

Представники Всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування пропонують у Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. № 59), внести зміни та доповнення, зокрема у п. 11. А саме перегляд вимоги щодо стажу роботи за фахом та на керівних посадах для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера та бухгалтера бюджетної установи; можливе виокремлення вимог для осіб, що претендують на посаду головного бухгалтера і бухгалтера бюджетної установи у сільській місцевості та рекомендують наступне:

1. Передбачити право територіальних громад на створення та співфінансування спільних бухгалтерій за відповідною угодою між органами місцевого самоврядування. Опрацювати можливість проведення пілотних проектів на окремих територіях зі створенням централізованих бухгалтерій з метою визначення доцільності запровадження цього по всій країні.

2. Передбачити право районних рад, у разі необхідності, за згодою сторін, забезпечувати бухгалтерське обслуговування тих сільських, селищних рад, які не можуть укомплектуватися необхідними кадрами. Це рішення може бути тимчасовим — на відповідний бюджетний рік.

3. Звернутись до Міністерства освіти та науки з пропозицією запровадити практику направлення молодих спеціалістів, які отримали спеціальність за цільовим державним замовленням в органи місцевого самоврядування сільської місцевості. Розглянути можливість введення на останніх курсах навчання у вищих навчальних закладах дисциплін, які враховують специфіку майбутньої роботи у бюджетних установах сільській місцевості. Доцільно, щоб такі спеціалісти (магістри) ще під час навчання мали можливість отримати додаткові знання з адміністрування бюджетних організацій, установ з проходженням декілька місячного стажування за спеціальністю. Таким спеціалістам доцільно зняти обмеження щодо стажу роботи під час працевлаштування за цільовим направленням.

4. Зменшити вимогу щодо стажу роботи за фахом та на керівних посадах до 2 років у сільських і селищних радах, при цьому встановити виняток у разі наявності стажу 1 рік передбачити компенсування за рахунок проходження стажування на посаді.

5. Виключити зі статті 56 Бюджетного кодексу України положення абзацу другого частини шостої: «Призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи здійснюються за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відповідно до законодавства про працю з урахуванням типових професійно-кваліфікаційних характеристик головного бухгалтера бюджетної установи, затверджених Кабінетом Міністрів України». Внести відповідні зміни до пункту дев’ятого Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. № 59).

6. З метою надання додаткових практичних знань та навиків, що необхідні для роботи в органі місцевого самоврядування з бюджетними коштами, уникнення вчинення порушень бюджетного законодавства, підтримується пропозиція щодо доповнення Постанови наступним замість вимоги про стаж роботи: «проходження спеціалізованих курсів для особи, що претендує на посаду бухгалтера або головного бухгалтера із отриманням відповідного сертифікату у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України». Тематика зазначених курсів має враховувати специфіку роботи у сільській та селищній раді. Погодитися на зменшення вимоги щодо стажу роботи до 1 року.

Зазначені пропозиції були направлені до Міністерства фінансів України.

Секретаріат Української асоціації районних та обласних рад

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації