Авторизація

Новини

Надання адміністративних послуг є обов’язком держави і не може розглядатися як господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування вже фінансуються з податків. Проте, адміністративна послуга завжди має конкретного отримувача індивідуального блага, тож компенсація принаймні частини видатків на її надання є справедливою. І це стосується надання послуг як безпосередньо суб’єктами надання адмінпослуг, так і через центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).Надання адміністративних послуг є обов’язком держави і не може розглядатися як господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування вже фінансуються з податків. Проте, адміністративна послуга завжди має конкретного отримувача індивідуального блага, тож компенсація принаймні частини видатків на її надання є справедливою. І це стосується надання послуг як безпосередньо суб’єктами надання адмінпослуг, так і через центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).

ЦНАП також не може мати мети заробляння коштів чи отримання прибутку. ЦНАП – це насамперед публічна сервісна структура. Проте, надходження в місцеві бюджети від плати за адміністративні послуги можуть впливати на сталість ЦНАП, їх потенціал для належної роботи та розвитку, і відповідно – на якість послуг загалом.

Надання адмінпослуг в електронній формі, ймовірно, може сприяти здешевленню цієї системи у довгостроковій перспективі. При цьому фізичний канал отримання послуг (офлайн) мусить бути збережений і через врахування специфіки окремих послуг, і для забезпечення потреб різних груп суспільства.

На сьогодні плата за надання адміністративних послуг (адміністративні збори) є недостатньо компенсаційною для держави, суб’єктів надання послуг і ЦНАП, та непрозорою для споживачів послуг.

Про це йдеться у розроблених фахівцями Програми «U-LEAD з Європою» пропозиціях щодо концепції державної політики, за результатами обговорення зі стейкхолдерами.

Розв'язання порушених питань планується наступним.

Розробити проект Закону «Про адміністративний збір» із залученням до цього процесу органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, експертів зацікавлених громадських організацій та проектів МТД.

Провести публічні консультації щодо законопроекту «Про адміністративний збір».

Ухвалити систематизований Закон «Про адміністративний збір» з Додатком – Переліком розмірів плати за базові адміністративні послуги (орієнтовно, біля 200 послуг).

Плату за інші адміністративні послуги встановлювати або законами (в т.ч. можливо, іншими додатками до Закону «Про адміністративний збір»), або актами Кабінету Міністрів.

Привести у відповідність до законодавства діяльність усіх суб’єктів надання адміністративних послуг та визначених законодавством у цій сфері - державних та комунальних підприємств (яким дозволено брати участь у наданні адміністративних послуг), в частині недопустимості стягнення з суб’єктів звернення додаткових платежів.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації