Авторизація

Новини

b_150_100_16777215_00_http___uaror.org.ua_wp-content_uploads_2016_04_IMG_8237-300x242.jpgУкраїнська асоціація районних та обласних рад, постійно спілкуючись зі своїми членами, виявила тенденцію, що великій кількості представників органів місцевого самоврядування потрібне ретельне тлумачення законодавчих процесів, що сьогодні відбуваються та наслідків, які вони за собою тягнуть.

У 2014 році, з приходом нової влади, був взятий курс на тотальне реформування. Не останнє місце у цьому процесі посіла децентралізація. Починаючи з 1 квітня того ж року, коли Кабміном була схвалена Концепція реформування органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади, суспільство активно підхопило тему децентралізації, а законодавець все більше почав нагромаджувати нормативно-правової бази. Відповідно, органам місцевого самоврядування передається більше повноважень, відтак їх дiяльнiсть стає об’єктом ширшого нормативно-правового регулювання, а це означає, що інші реформи також не проходитимуть осторонь.

Після того як Законопроект про зміни до Конституції в частині децентралізації зависнув у повітрі, в ЗМІ зник інтерес до цього процесу, у наслідок чого з’явився певний інформаційний вакуум не тільки у населення.

Паралельно із ходом зазначеної реформи, Асоціація активізувала проведення навчально-просвітницької роботи. Останній комплекс заходів, що організований за підтримки Проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», був спрямований на навчання представників районних рад, охопивши, таким чином, більше 300-та районів з 24-х областей України. Завершальним етапом цієї події став тренінг в Одесі, який відвідали представники п’яти регіонів: Вінницької, Миколаївської, Херсонської, Хмельницької та Одеської області.

Програма заходу була запланована таким чином, щоб максимально зосередитись на найбільш проблемних питаннях, які були окреслені самими членами Асоціації, включаючи організаційно-правову та кадрову роботу, антикорупційне законодавство та залучення коштів під регіональні та місцеві проекти.

Темою, що отримала чи не найбільшу прихильність слухачів, стала реалізація місцевих проектів. Одним з найвідоміших ресурсів, що виділяє на це кошти є Державний фонд регіонального розвитку. У минулому році Фондом було виділено 3 млрд. грн. з яких, через не використання, до державного бюджету повернуто 520 млн. грн.

- Нажаль, до сих пір якість проектів, що подаються місцевим самоврядуванням до Державного фонду регіонального розвитку мають низький рівень, — зазначила після проведеного семінару Яніна Казюк, експерт Асоціації з місцевих фінансів та бюджетів. – Причиною такому явищу є мала кількість проектних менеджерів, тобто фахівців з написання проектів, а подекуди їхня відсутність, а також великою вадою для їх реалізації є непоінформованість.- додала експерт.

Крім того, учасникам тренінгу розповіли про залучення коштів через міжнародну технічну допомогу. Було сказано про документацію, що потрібно готувати, але найголовніше на що звернув увагу тренер – це присутність у запиті хорошої суттєвої ідеї.

У 2015 році відбулися вибори до органів місцевого самоврядування. Прийшли нові обличчя, які ще не встигли вглибитися в роботу. Вони зштовхнулись з великим масивом нової інформації з якою потрібно працювати та знати як себе вести у тій чи іншій обставині. Тому особливий акцент Асоціації зробила на правовій тематиці, розробивши своєрідну методику навчання учасників. Були впровадженні елементи ділової гри, на яких моделювалися різні ситуації і таким чином пояснювались різні тонкощі правового характеру.

Беручи досвід успішних зарубіжних країн, реформи, — це складний і довгий процес, про який потрібно розповідати. Рупором децентралізації таIMG_8025 реформи місцевого самоврядування в Україні став Мінрегіон. Високопосадовці цього відомства їздять по державі, даючи відповіді на питання. Більше того, В’ячеслав Негода, Перший заступник Міністра, двічі був присутнім на тренінгах організованих Асоціацією. Але як було згадано вище, суть децентралізації полягає в розширені повноважень органів місцевого самоврядування, тобто вони стають учасниками набагато ширшої управлінської діяльності. Це вимагає включення у роботу й інших органів державної влади, які, поки що, не проявляють активності і цим гальмують хід змін задекларованих у 2014 році.

Після проведених семінарів був зроблений висновок, що певним чином базується на економічному законі попиту і пропозиції. Бажання, тобто попит, отримувати знання та роз’яснення є, тому Асоціація й надалі проводитиме вищезазначену роботу, адже успіх реформи полягає в її розумінні.

Щоб будинок мав хорошу основу, йому потрібен міцний фундамент. Місцеве самоврядування, на сьогодні і є тим фундаментом який потрібно зміцнювати, аби побудувати велику країну.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації