Авторизація

проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо професійно-технічної освіти»

 


Обґрунтування необхідності прийняття закону


Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо професійно-технічної освіти» (далі – проект Закону), розроблений на виконання Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. № 333-р, Закону України від 1 липня 2014 р. № 156-VI «Про вищу освіту».


На сучасному етапі економіка України відчуває гострий дефіцит кваліфікованих робітників у галузях матеріального виробництва (на деяких підприємствах з ряду професій середній вік працівників наближається до пенсійного). Однак, високий і постійно зростаючий ступінь старіння робочої сили (в середньому по Україні кожна шоста економічно активна особа - старша 50 років, а кожна чотирнадцята - старша працездатного віку) та від'ємний демографічний процес створюють певні перешкоди для нормалізації процесів відтворення робочої сили.


Особливої актуальності набуває питання мобільності, конкурентоспроможності та рівня кваліфікації робітників. Їх підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації мають відповідати зростаючим вимогам сучасного виробництва та роботодавця на ринку праці.


В умовах розвитку ринкової економіки виникають нові кваліфікації та нові вимоги до змісту і процесу підготовки робітників.


Якісна підготовка робітника – спільна проблема, розв'язанням якої необхідно займатися комплексно. Європейська та світова практика переконує у необхідності фінансування підготовки робітників за рахунок визначених законодавством обов'язкових відрахувань з доходів підприємств. Тому, без підтримки та тісного співробітництва з регіональними органами влади, виробництвом і бізнесом професійно-технічні навчальні заклади не в змозі забезпечити підготовку кваліфікованого, обізнаного на новітніх технологіях робітника.


Гострою проблемою є ресурсне і матеріально-технічне забезпечення. На даний час у навчальних майстернях, дільницях, лабораторіях, полігонах та навчальних господарствах використовується обладнання, устаткування, сільськогосподарська та інша техніка, середньовідсотковий термін експлуатації яких складає: до 10 років - 4 %; від 10 до 20 років - 36  %; понад 20 років - 60 %. Обмеженість бюджетних видатків зумовило практично її повне фізичне та моральне старіння.


Все це негативно впливає на якість підготовки робітничих кадрів, знижує можливості професійної самореалізації особистості.


Окрім того, спостерігається неузгодженість місцевої політики щодо соціально-економічного розвитку, забезпечення трудовими ресурсами з реальними потребами регіону.


Саме з цією метою проектом Закону пропонується створити умови для оперативності прийняття управлінських рішень щодо професійно-технічної освіти.


Пропонується врегулювати питання щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою шляхом можливості делегування функцій  управління професійно-технічними навчальними закладами, що сприятиме посиленню ролі місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у формуванні робітничого потенціалу країни з максимальним врахуванням потреб регіонів у кваліфікованих робітничих кадрах.


Мета і шляхи її досягнення


Проект Закону розроблений з метою створення  умов для оперативності прийняття управлінських рішень щодо професійно-технічної освіти та її фінансового забезпечення,  посилення ролі  місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у формуванні робітничого потенціалу країни з максимальним врахуванням потреб регіонів у кваліфікованих робітничих кадрах.


Здійснити це пропонується внесенням змін до Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту».  


Правові аспекти.


Проект Закону розроблено відповідно до Конституції України, Господарського кодексу України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про управління об'єктами державної власності».


Законопроектом пропонується створити умови для оперативності прийняття управлінських рішень щодо професійно-технічної освіти та її фінансового забезпечення. Місцевим органам виконавчої влади та місцевого самоврядування делегуються функції управління професійно-технічними навчальними закладами, зокрема щодо створення, реорганізації, ліквідації підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладів; організації та проведення конкурсів на заміщення вакантних посад директорів професійно-технічних навчальних закладів державної форми власності та їх призначення.


Також проектом Закону визначаються такі типи професійно-технічних навчальних закладів: регіональний центр професійної освіти, професійний коледж, професійний ліцей та центр професійної підготовки.


 


 


 


 


 


 


 

Обговорення проектів нормативно-правових актів

Конкурси

Конкурс цифрової трансформації "Дієва громада" від МінцифриДетальніше... Мінрегіон розпочинає конкурсний відбір проєктів регіонального розвитку, що фінансуватимуться за кошти ЄСДетальніше... ЮНІСЕФ відкрив подачу заявок від громад на Премію дітей та молоді “Найкраща ініціатива громади 2020”Детальніше...

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації