Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене
  • Сторінка:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ТЕМА: Спецперевірка за новими правилами

Спецперевірка за новими правилами 12 січ. 2016 16:37 #936

Олександре, дозвольте з Вами не погодитись.
У попередніх постах ця тема досить серйозно обговорювалася. також є спільна позиція трьох всеукраїнських асоціацій ОМС з цього приводу.
Якщо ми поважаємо закон, то маємо діяти згідно з його приписами. А отже: 1-3 категорія, крім мерів проходять спецперевірку після обрання (призначення тощо) на посаду.
4-та та нижче можуть проходити спецперевірку лише за власним бажанням, тому що перелік категорій посад з підвищеним корупційним ризиком досі не затверджений.
Це чітко витікає зі змісту ст. 56, 58 ЗУ "Про запобігання корупції"
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Спецперевірка за новими правилами 08 січ. 2016 23:03 #935

  • Саша
  • Саша аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 13
  • Репутація: 0
Доброго дня. Довелось зареєструватись на сайті, оскільки бачу що елементарно даються неправильні тлумачення законів.

По-перше, статті 3, 5 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування" визначають перелік осіб, що мають пройти перевірку та відсилають до ЗУ "Про запобігання корупції" в частині порядку проведення перевірки. Отже, ч. 3 статті 5 вказує: стосовно осіб, які обрані (затверджені) відповідною радою на посади, зазначені в абзаці третьому статті 3 даного Закону (прим.автора: це виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою) за їх письмовою згодою проводиться спеціальна перевірка в порядку, встановленому Законом України “Про запобігання корупції”. Як бачимо, жодних виключень, що перевірку мають проходити лише посадові особи першої-третьої категорій, в даній статті не має. Відповідно всі обрані посадові особи мають проходити таку перевірку.

Якщо ж Вам цього мало, то сам ЗУ "Про запобігання корупції" підтверджує це ж саме.

Перший абзац ч. 1 статті 56 Закону України “Про запобігання корупціїі” вказує таке: стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища проводиться спеціальна перевірка. В кінці статті 56 є примітка, згідно якої до таких посад віднесено лише першу-третю категорію посадових осіб. Якщо уважно прочитати самий перший абзац статті 56 Закону України “Про запобігання корупціїі”, там чітко зазначено, що спеціальну перевірку проходять “ОСОБИ, ЯКІ ПРЕТЕНДУЮТЬ” на зайняття цих посад. Тобто, перша-третя категорії посадових осіб зобов’язані пройти перевірку ще до їх призначення (обрання) на відповідні посади. Якщо вони не пройдуть перевірку, то їх і не може бути обрано на відповідні посади взагалі (ч. 1 ст. 57). В цьому і є принцип обов’язковості. А інші посадові особи проходять перевірку вже після їх обрання на посади шляхом подання відповідної письмової згоди протягом трьох робочих днів.
Абз. 8 ч. 1 ст. 56: у разі якщо призначення, обрання чи затвердження на посади здійснюється місцевою радою, спеціальна перевірка проводиться у встановленому цим Законом порядку стосовно "ПРИЗНАЧЕНИХ, ОБРАНИХ чи ЗАТВЕРДЖЕНИХ на відповідні посади осіб".
Ця норма передбачає, що спеціальна перевірка осіб, що призначаються, обираються чи затверджуються на посади місцевою радою, проводиться вже після їх обрання, призначення чи затвердження.

Цитата Козіна Віра Вадимівна: "1-3 категорія - обов'язково, якщо невиборна - то до моменту призначення на посаду, якщо виборна - після". Де таке написано, що виборна - після? Всі посадові особи 1-3 категорії проходять перевірку ще ПРЕТЕНДЕНТАМИ. Ч. 1 ст. 57 : спеціальна перевірка проводиться за письмовою згодою особи, яка претендує на зайняття посади, у строк, що не перевищує двадцяти п’яти календарних днів з дня надання згоди на проведення спеціальної перевірки.
У разі ненадання особою такої згоди ПИТАННЯ ЩОДО ПРИЗНАЧЕННЯ ЇЇ НА ПОСАДУ НЕ РОЗГЛЯДАЄТЬСЯ.

Тому очевидно, що всі інші особи (крім 1-3 категорії) подають документи для проведення спеціальної перевірки протягом трьох робочих днів з дня відповідного обрання або затвердження (ч. 2 ст. 57).

Ч. 2 ст. 58: повноваження особи, зазначеної в абзаці восьмому частини першої статті 56 цього Закону, достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради, а відповідна особа звільняється з відповідної посади без прийняття рішення відповідної ради у випадку, якщо вона не пройшла спеціальну перевірку або не надала у встановлений цим Законом строк згоди на проведення спеціальної перевірки.

Отже, особа приймається на посаду без перевірки, але якщо хочеш працювати далі -подавай згоду, не хочеш працювати – не подавай.
Останнє редагування: 08 січ. 2016 23:05 від Саша.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Спецперевірка за новими правилами 10 груд. 2015 17:43 #929

Пане Вікторе, ці норми визначають загальні засади та відсилають до ЗУ "Про запобігання корупції".
А позицію щодо проведення спецперевірки в ОМС вже ж озвучені: 1-3 категорія - обов'язково, якщо невиборна - то до моменту призначення на посаду, якщо виборна - після, (крім мерів, сільських та селищних голів).
Якщо 4-та категорія та нижче - наша позиція: поки немає Переліку, вони не зобов'язані проходити спецперевірку - немає підстав цих людей примушувати. Хочуть добровільно - хай пробують. Десь їх приймають на перевірку, десь відмовляють, бо немає підстав для перевірки. Практика по регіонах різна.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Спецперевірка за новими правилами 09 груд. 2015 14:46 #927

  • Віктор
  • Віктор аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 5
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 0
Дякую пані Віро!

Все ж таки дозолю собі звернути Вашу увагу на статті 3 та 5 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування" та поставити таке запитання:

Чи зобов'язані посадові особи місцевого самоврядування, які призначаються головою ради та (або) сільським головою проходити спецперевірку перед призначенням на посаду?
(Саме чи зобовязані?).
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Спецперевірка за новими правилами 09 груд. 2015 08:24 #926

Дякую, пане Вікторе, за дуже змістовні та актуальні питання!

Але на разі позиція усіх трьох всеукраїнських асоціацій є незмінною: антикорупційний закон встановлює необхідність проходження спецперевірок по 1-3 категорії посад. Для решти посад в органах місцевого самоврядування перевірка також передбачена, і це очевидно. Водночас Закон "Про запобігання корупції" містить відсилочну норму, яка говорить про те, що решта категорій посадовців проходить спеціальну перевірку тільки якщо вона потрапляє під дію Переліку посад з підвищеним корупційним ризиком, який має затвердити Національне агентство з питань запобігання корупції.
На разі такого переліку немає. А отже, жодна особа до прийняття відповідних нормативних актів не може підміняти парламент чи спеціалізовану службу та самостійно вирішувати, хто підпадає під обов'язкову перевірку, а хто - ні. На мою думку, це буде перевищенням влади.
Як тільки з'явиться перелік або будуть внесені зміни до Закону, які визначать щось інше - тоді о'кей, усі мають підкоритися і суворо дотримуватись приписів відповідних актів.

Щодо спецперевірки по посадах голів міських, сільських та селищних рад. Ми багато дискутували з цього приводу із колегами, різними експертами. Тому Ваші роздуми мені цілком зрозумілі і сумніви обґрунтовані. Так, у Законі є колізія, але на нашу думку її слід трактувати виключно на користь осіб, чиї права зачіпаються - тобто на користь голів.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Спецперевірка за новими правилами 04 груд. 2015 15:51 #924

  • Віктор
  • Віктор аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 5
  • Подяка отримана: 3
  • Репутація: 0
Мушу не погодитися з висновками пункту 4 наданих роз'яснень
(Спільна позиція Всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування щодо застосування антикорупційного та трудового законодавства після оголошення результатів чергових місцевих виборів).

Ч.3 ст.5 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" стосовно осіб, які обрані (затверджені) відповідною радою на посади, зазначені в абзаці третьому статті 3 цього Закону, а також стосовно осіб, які претендують на зайняття зазначених в абзаці четвертому статті 3 цього Закону посад в органах місцевого самоврядування, за їх письмовою згодою проводиться спеціальна перевірка в порядку, встановленому Законом України "Про запобігання корупції". А це посади:
- виборні посади, на які особи обираються або затверджуються
відповідною радою;
- посади, на які особи призначаються сільським, селищним,
міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради
на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою
законодавством України.

Виходячи з чого, в контексті спецперевірки, не бачу різниці між особами, які призначаються на посади головою ради (в т.ч. сільським головою) і обов'язково проходять спецперевірку з особами, що обираються, призначаються чи затверджуються радою!
Чи можливо для "молодшого офіцеського складу"(посади, на які призначаються за конкурсом чи іншою процедурою) спецперевірку відмінено?!
Необхідно зазначити, що не всі посади в органах місцевого самоврядування є такими, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища або є з підвищеним корупційним ризиком.
Але це не означає, що на ті інші посади ("молодший офіцерський склад") особи мають призначатися чи обиратися радою без проходження спецперевірки - де ж тоді ... запобігання корупції?!
Чи можливо в ці «списки», що будуть в майбутньому затверджені Національним агентством попадуть усі посади держслужбовців і посадових осіб ОМС?

Як вбачається із наданих роз’яснень, жодна посадова особа органів місцевого самоврядування (окрім 1-3 категорії посад) до затвердження переліку посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком спецперевірки проходити не повинна, з чим погодитися не можна.
Якщо є інша аргументована позиція з даного питання, було б дуже цікаво її почитати.
Окрім того, буде дуже цікаво вислухати позицію щодо процедури обрання заступника голови районної та обласної ради.
Відповідно до ч.2 ст.56 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (надалі Закон) заступники голови обираються відповідною радою з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування. Пунктом 3) ч.6 ст.55 Закону передбачено, що голова ради представляє раді кандидатури для обрання на посаду відповідно заступника голови. Відповідно до ч.2 ст.49 Закону депутат має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів.
Відповідно до п.3) ч.2 ст.19 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» депутат має право пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами, а відповідно до п.6) вносити на розгляд ради проекти рішень з питань, що належать до її відання.
За такого викладення правових норм вбачається, що пропозиції по висуванню кандидатур на посаду заступника голови ради не є виключним повноваженням голови ради!
Звичайно, що регламентами рад можуть передбачатися різні варіанти процедури висування (обрання) заступника голови ради, можливість чого передбачено ч.14 ст.46 Закону.
Але хотілося б почути думку колег щодо застосування саме законодавчих приписів щодо права висування кандидатур на посаду заступника голови ради?
Завчасно дякую за висловлювання своїх міркувань учасникам форуму!
Адміністратор заборонив доступ на запис.
  • Сторінка:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації