Авторизація
  • Сторінка:
  • 1
  • 2

ТЕМА: Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #752

Деякі міркування щодо земельної ділянки для ведення садівництва.

Чи вважається така земельна ділянка такою, що надається для містобудівних потреб? Від відповіді на це запитання залежать дії ОМС: буде задоволене таке клопотання чи ні (якщо відсутні зонінг та детальний план).
Щоб відповісти на це запитання, доречно проаналізувати положення Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Основні питання, які знаходяться в межах регулювання цього Закону, — це містобудівна діяльність (містобудування).


Як правило, для розуміння того, хто і що підпадає під дію того чи іншого нормативно-правового акта, логічним є з’ясувати коло об’єктів і суб’єктів, на яких він розповсюджується.

Згідно зі ст. 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" об’єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об’ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об’єктів будівництва. Інакше кажучи, об’єктом цього Закону є всі питання, що пов’язані з плануванням території і її забудовою. Забудова ж передбачає будівництво із зведенням об’єктів будівництва. Тобто безпосередню сферу регулювання Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" потрапляють саме об’єкти будівництва.

Такими об’єктами відповідно до все того ж Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.


Таким чином можна зробити висновок, що під наданням земельних ділянок для містобудівних потреб маються на увазі земельні ділянки, які планується використовувати для розміщення на них саме об’єктів будівництва.

Отже, наявність детальних планів та планів зонування є обов’язковою умовою лише у разі надання земельних ділянок, які будуть використовуватися для розміщення об’єктів будівництва.

Наприклад, без таких планів не обійтися в тому випадку, якщо до ОМС звернеться громадянин з метою одержання земельної ділянки будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів.

До речі, перелічені земельні ділянки належать до категорії земель житлової та громадської забудови. Нагадаємо, що згідно зі ст. 38 ЗК до цієї категорії земель належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об’єктів загального користування. Використання таких земель здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм (ст. 39 ЗК). Логічним є те, що саме ці земельні ділянки слід вважати такими, які надаються для містобудівних потреб.

Тепер щодо земельних ділянок для ведення садівництва. Їх відповідно до ст. 22 ЗК віднесено до категорії земель сільськогосподарського призначення. Відповідно до цієї статті землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей. Тобто основна мета, з якою використовуються такі земельні ділянки, — це виробництво, вирощування сільськогосподарської продукції.
Призначення земельних ділянок для ведення садівництва визначене в ст. 35 ЗК. Відповідно до неї земельні ділянки, призначені для садівництва, можуть використовуватись для закладання багаторічних плодових насаджень, вирощування сільськогосподарських культур, а також для зведення необхідних будинків, господарських споруд тощо.

Таким чином, враховуючи, що земельна ділянка для ведення садівництва в тому числі може використовуватися і для зведення будинків, є цілком логічним виникнення того запитання, яке було поставлене в цьому дописі та згадане в попередньому.


Як на мене, слід вважати, що земельна ділянка, яка надається для ведення садівництва не є такою, що надається для містобудівних потреб. Підґрунтям для такої позиції слугує основне призначення земельної ділянки для ведення садівництва як земельної ділянки, яка належить до категорії земель сільськогосподарського призначення.
Останнє редагування: д М Р Г:х від Яна Брусенцова.
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #750

В цій темі вже були нагадування про те, що вкрай важливим є визначитися із терміном "МІСТОБУДІВНІ ПОТРЕБИ".

Сьогодні проблема виділення земельних ділянок для містобудівних потреб полягає не лише у відсутності плану зонування чи детального плану. Важливо взагалі розуміти, що мається на увазі під терміном «містобудівні потреби».

Не маючи чіткого уявлення, що ж таке містобудівні потреби, важко приймати рішення про надання (передачу) земельних ділянок. Наприклад, звертається з клопотанням громадянин і просить надати земельну ділянку для садівництва. Чи вважається в такому випадку надання земельної ділянки для містобудівних потреб, чи ні? Адже земельна ділянка для садівництва передбачає можливість зведення садововго будиночка.

Або інша ситуація: на земельній ділянці фактично знаходиться житловий будинок (речове право на нього належним чином оформлене, залишилося лише вирішити питання з земельною ділянкою). Як бути місцевій раді в цій ситуації? Тобто вирішення питання з термінологією є дуже важливим.

Які є думки щодо цього?
Адміністратор заборонив доступ на запис.
The following user(s) said Thank You: Сергій

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #733

Марта, не можу з Вами не погодитись. Але сьогодні від відсутності зонінгу та детальних планів страждають в першу чергу ті, хто хоче оформити земельну ділянку для нового будівництва або під існуючою вже будівлею. Цілком з Вами є солідарною в тому, що зонінг або детальний план є необхідними. Щодо їх розроблення ОМС були обізнані ще в 2011 році, коли набув чинності Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності". Також варто зазначити на тому, що дуже часто саме об'єктивні причини заважали ОМС замовити розроблення містобудівної документації.

В той же час розраховувати сьогодні лише на об'єднання тергромад не слід. Це тривалий процес і відповісти на запитання: коли і в якій кількості ми отримаємо на виході об'єднананих тергромад, ніхто достеменно не може. Проблема ж містобудівної документації вимагає вирішення вже сьогодні. До того ж не можна забувати про той можливий варіант, коли невдовлені громадяни почнуть подавати позовні заяви в суд щодо бездіяльності ОМС в частині забезпечення ними розроблення містобудівної документації.
Останнє редагування: д М Р Г:х від Яна Брусенцова.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
The following user(s) said Thank You: Сергій

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #729

  • Марта Акаян
  • Марта Акаян аватар
  • Оффлайн
  • More Details
    • Дописи:60
    • Подяка отримана:51
    • Репутація: 8
Як на мене наявність містобудівних документів у т.ч. Зонінгу є необхідною умовою для забезпечення сталого розвитку, проте необхідно брати до уваги, що їх відсутність у ОМС через об'єктивні чинники а саме відсутність коштів, і в цьому можливим є застосування філософії екооподаткування - справлення цього податку має забезпечити за рахунок цих коштів відновлення екосистеми та усунення негативних чинників забруднення. Тому вбачається за можливе при опрацюванні проектів законів щодо продовження термінів на розробку планувальних документів передбачити направлення частини відповідних коштів на розробку або ввести окремий вид оподаткування.
Є сподівання, що за результатами успішного проходження етапу реформування - формування спроможних громад - процес розробки планувальних док-тів має значно пришвидшитись. При цьому необхідним вбачається введення до закону такого виду документу як планування території громади
Останнє редагування: д М Р Г:х від Марта Акаян.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
The following user(s) said Thank You: Яна Брусенцова

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #722

До речі є ще один законопроект, який частково вирішує проблему забудови.

Як відомо з 01.01.15 р. також діє заборона щодо видачі містобудівних умов та обмежень у разі відсутності містобудівної документаці. Нагадаю, що до цієї дати п. 6 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльноісті" дозволяв до 1 січня 2015 року уповноважеим органам містобудування та архітектури приймати рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку.

Саме зазначену проблему пропонує вирішити проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері регулювання містобудівної діяльності". З його текстом можна ознайомитись за посиланням: www.minregion.gov.ua/regulatory/proekty-...a-u-sferi-re-698902/

Слід зазначити, що цим законопроектом пункт 6 розділу V “Прикінцеві положення” пропонується викласти в такій редакції:

“6. До 1 січня 2017 року рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, приймають уповноважені органи містобудування та архітектури на основі аналізу існуючого стану забудови територій з урахуванням попередніх планувальних рішень, що були розробленні та затверджені у складі містобудівної документації місцевими органами влади, до набрання чинності цього Закону."

Зауважую, що згаданий законопроект чомусь паралельно не вирішує проблему виділення земельних ділянок для містобудівних потреб. Тобто дія ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яка передбачає, що у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Тобто дія цієї статті не відтерміновується, а це питання є дуже важливим і вимагає його вирішення комплексно.

Давайте свої пропозиції...
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Виділення земельних ділянок для містобудівних потреб д М Р Г:х #721

Слід зазанчити про відімінність змін, запропонованих законопроектом (реєстраційний № 2329), від положень, які пропонуються іншим більш "свіжим" зконопроектом (реєстраційний № 1735-д).

Якщо останній законопроект пропонує термін дії пункту 6 та 6-1 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо передачі земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам за відсутності плану зонування або детального плану території продовжити до 01.01.2017 р., то законопроект (реєстраційний № 2329) продовжує дію цих пунктів лише до кінця 2015 р.
В той же час, законопроект (реєстраційний № 2329, як на мене, має перевагу перед законопроектом (реєстраційний № 1735-д) в тому, що дає визначення "містобудівним потребам", а це дуже важливо. Хоча, знову ж таки висловлю свою думку, цей термін вимагає перегляду та доопрацювання.

Про знайомитися з цими законопроектами та висловлювати свої пропозиції, поки ще є шанс врахувати їх.
Останнє редагування: д М Р Г:х від Яна Брусенцова.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
  • Сторінка:
  • 1
  • 2

Конкурс - Кращі практики місцевого самоврядування 2018

Триває збір заявок на Всеукраїнський конкурс журналістських робіт на тему децентралізації 2018 року

Префект

Оновлення ДБН

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації

Децентралізація