Авторизація
Запрошуємо, Гість
Ім'я користувача: Пароль: Запам’ятати мене

ТЕМА: Оплата запитувачем витрат на копіювання та друк інформації

Оплата запитувачем витрат на копіювання та друк інформації 06 черв. 2019 12:56 #1024

  • Брусенцова Яна
  • Брусенцова Яна аватар
  • Оффлайн
  • Новий учасник
  • Дописи: 14
  • Подяка отримана: 9
  • Репутація: 0
Відповідь буде залежати в першу чергу від того, чи належить інформація, про яку просило інтеренет-видання, до інформації, яка становить суспільний інтерес. На жаль Закон України "Про доступ до публічної інформації" не містить визнаннячення "інформація про сусіпільний інтерес". Тим не менш Закон України "Про інформацію" може нам дати певне уявлення про те, а яка ж інформація відноситься до інформації, що становить суспільний інстерес. Так, зокрема, в ст. 29 Закону України "Про інформацію" зазначається, що предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо. Якщо не вдаватися в подробиці та не з'ясовувати, з якою метою заптувач бажав отримату вказану інформацію, за загальними правилами її можна віднести до інформації, яка становить суспільний інтерес. Таким чином, можемо вважати неправомірною вимогу розпорядника інформації про здійснення запитувачем оплати копіювання сторінок такої інформації. Слід зазначити, ст. 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що при наданні особі інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується. Також слід відмітити, що на практиці доволі часто вникають складнощі з віднесенням інформації до тієї, яка містить суспільний інтерес. Якщо говорити про судові справи, то в кожній окремій справі, наприклад, про відмову в надані інформації, суд визначає, чи є інформація такою, що становить суспільний інтерес, чи ні. Так, у Постанові пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» міститься перелік орієнтовних підстав, які дають змогу визначити, становить така інформація суспільний інтерес чи ні. Отже, інформація може вважатись суспільно необхідною, якщо її поширення сприяє: 1) дискусії з питань, що хвилюють суспільство чи його частину; необ-хідності роз’яснення питань, які важливі для актуальної суспільної дискусії; 2) з’ясуванню та розумінню причин, які лежать в основі рі-шень, які приймає державний орган, орган місцевого самоврядування, його службова чи посадова особа; 3) посиленню підзвітності і підконтрольності влади суспільству загалом, у тому числі шляхом забезпечення прозорос-ті процесу підготовки і прийняття владних рішень; 4) дієвому контролю за надходжен-ням та витрачанням публічних коштів, роз-порядженням державним або комунальним майном, розподіленням соціальних благ; 5) запобіганню розтраті, привласненню публічних коштів і майна, запобіганню незаконному особистому збагаченню публічних службовців; 6) захисту навколишнього середовища, виявленню завданої або можливої шкоди екології, обізнаності суспільства про справжній стан довкілля та чинники, які на нього впливають; 7) виявленню ризиків для здоров’я людей, для громадської безпеки і порядку, запобігання їм та їх наслідкам; 8) виявленню шкідливих для людини наслідків діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб; 9) інформуванню про діяльність органів публічної влади (державних органів, органів місцевого самоврядування), про їхні внутрішні правила, організацію роботи тощо; 10) інформуванню про діяльність та поведінку публічних осіб, тобто осіб, які обіймають посади публічної служби та/або користуються публічними ресурсами, а також, у ширшому значенні, осіб, які віді-грають певну роль у громадському житті – в політиці, економіці, мистецтві, соціальній сфері, спорті чи у будь-якій іншій сфері; 11) викриттю недоліків у діяльності органів публічної влади, їхніх працівників; 12) виявленню порушень прав людини, зловжи-вання владою, корупційних правопорушень, неетичної поведінки публічних службовців, невиконання (чи неналежного, недбалого виконання) ними своїх обов'язків, дискримі-нації за будь-якою ознакою; 13) інноваціям, науковим дослідженням; 14) економічному розвитку, підприємницькій діяльності, інвестиціям; 15) виявленню фактів уведення громадськості в оману.
Останнє редагування: 06 черв. 2019 12:57 від Брусенцова Яна.
Адміністратор заборонив доступ на запис.
Ці користувачі сказали вам Дякую: Сергій

Оплата запитувачем витрат на копіювання та друк інформації 22 трав. 2019 09:56 #1014

Місцеве інтернет-видання зробило запит на інформацію. Вона стосується історико-культурної спадщини міста та має більше 70 сторінок друкованого тексту, який треба оформити з різних документів. Відповідно до ЗУ "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації встановив вартість витрат на копіювання та друк зазначеної інформації в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України, та повідомив про це запитувача. Але запитувач відмовляється сплачувати послуги, аргументуючи це тим, що інформація становить суспільний інтерес, а, отже, повинна бути надана безкоштовно.
У яких випадках міська рада як розпорядник інформації може вимагати оплату витрат на копіювання і друк інформації для надання її запитувачу та як має діяти розпорядник інформації, коли запитувач відмовляється сплачувати за послуги?
Адміністратор заборонив доступ на запис.

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації