Авторизація

Блоги

Блоги користувачів сайту

Співвідношення Європейської хартії місцевого самоврядувння з Конституцією Української народної республіки 1918 року.

В Конституції УНР 1918 року хоча і немає прямих норм щодо системи адміністративно-територіального устрою, яка мала бути встановлена законом, але є головний припис, що має бути забезпечений у законі — трьохрівнева система адміністративно-територіальних одиниць: громада, волость, земля. Ще одна важлива конституційна норма Конституції УНР стосується принципу розподілу повноважень між органами влади, що обираються в адміністративно-територіальних одиницях та виконавчою владою держави:
1) всі місцеві справи підвідомчі радам громад, волостей, земель;
2) міністри тільки забезпечують координацію та контроль діяльності рад та управ не втручаючись у діяльність безпосередньо;
3) всі спори між радами і виконавчою владою підвідомчі судовому розгляду.
4) усі місцеві справи належать до юрисдикції місцевої влади—радам та управам;
5) на усіх рівнях адміністративно-територіального устрою:громадах, волостях та землях діють виборні органи — ради, які призначають власні виконавчі органи — управи;
6) органи місцевої влади є самостійними у вирішенні місцевих справ;
7) центральний уряд не має права втручатись у поточну діяльність місцевої влади;

Фактично принципи європейської хартії місцевого самоврядування реалізовані в Конституції УНР значно раніше, ніж вона була розроблена і ухвалена. Незважаючи на дещо архаїчний з нинішнього погляду виклад правових норм у Конституції УНР, можна стверджувати, що концептуальний підхід до організації системи адміністративно-територіального устрою та органів влади у адмінтеродиницях (тепер-органах місцевого самоврядування), закладених у цьому документі, є актуальним і нині.

З історії реформи адміністративно-територіального устрою України, 1907-2009 роки/А.Ткачук, Р.Ткачук, Ю.Ганущак.-К.:Леста, 2009.—128с.:іл..Бібліогр.:с.127 [ c.32,43-44].

На вебсайті МРГ оновилась інформаці про компонент ...
Про бізнес-інкубатори

Коментарі

 
No comments yet

Префект

Децентралізація

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації