Авторизація

Новини

b_640_320_16777215_00_http___uaror.org.ua_wp-content_uploads_2018_08_Лілія-Григевич-1024x512.jpg

Зміни у системі фінансування закладів профосвіти мають вирішити проблеми підготовки кадрів, а також дати нові стимули для співпраці з роботодавцями. Для цього фахівці МОН вже розробили низку пропозицій, але вони потребують доопрацювання та консультацій з іншими відомствами. Про це йшлося під час робочої наради з представниками Уряду та бізнесу, яку сьогодні, 1 серпня 2018 року, провели у Міністерстві освіти і науки України.

Учасниками наради стали представники Мінсоцполітики, Міністерства фінансів, Мінрегіону та Мінінфраструктури, а також очільники професійних об’єднань та асоціацій.

“Невелика частина державного фінансування припадає на навчання учнів за професіями загальнодержавного значення. Також державним коштом покривається здобуття загальної середньої освіти учнів, що навчаються у ПТНЗ. Далі весь тягар падає на органи місцевого самоврядування. Ми хочемо додати інші стимули і джерела фінансування, щоб забезпечити доступ до якісної та сучасної професійної освіти, яку сьогодні потребує ринок праці. Тому ми маємо вдосконалити механізм фінансування закладів ПТО і продумати залучення різних джерел для цього процесу. Наразі фахівці МОН розробили кілька механізмів цієї процедури, і я сподіваюсь, що разом ми дійдемо до конструктивних рішень”, — зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Наразі представники МОН підготували 3 ключові пропозиції різнорівневого фінансування закладів профосвіти:

  • галузеве замовлення: державне/комунальне підприємство, готуючись до реалізації масштабної програми або замовлення, фінансує підготовку робітників, які далі працюватимуть над виконанням програми;
  • міжбюджетні трансферти: міська рада приймає рішення про передачу коштів з міського бюджету обласному. Обсяг замовлення визначатиметься пропорційно кількості учнів, зареєстрованих на території міста або обласного центру;
  • залучення роботодавців до освітнього процесу: 1) підготовка учнів за дуальною формою навчання; 2) навчання за кошти роботодавця.

Так, для того, щоб представники бізнесу мали додаткові гарантії у фінансуванні підготовки працівників, учасники розглянули можливість розробки типової угоди, яку роботодавець вкладатиме з учнем та представником закладу освіти. Таким чином учень безкоштовно здобуватиме освіту та отримає робоче місце після закінчення навчання, а роботодавець — кваліфікованого робітника з гарантованим періодом роботи.

Учасники також розглянули інші важливі потреби профосвіти: можливий механізм формування галузевого замовлення, розробку документів, які б систематизували дуальну освіту, сплата податку за устаткування, яке підприємство може безоплатно передати закладу профосвіти тощо.

Наразі сторони домовились розглянути пропозиції МОН з фахівцями своїх відомств та надати свої рекомендації.

Джерело інформації — портал Децентралізація влади.

Актуально

Проект Закону щодо децентралізації владних повноважень у сфері земельних відносин потребує доопрацюванняДетальніше... Інтерв’ю Володимира Гройсмана "5 каналу" на тему «Зміни до Конституції щодо децентралізації: що передбачає президентський законопроект і яка процедура його прийняття»Детальніше... Міфи про Конституцію та насправдіДетальніше...

Нове в розділі "Законодавство"

Нове в бібліотеці

Конкурси

Школа місцевого самоврядування DESPRO - 2018 оголошує додатковий конкурсний набір для молодих фахівцівДетальніше... Програма U-LEAD шукає тренерів для ОТГДетальніше... Розпочато прийом заявок на участь у Фазі впровадження Програми «U-LEAD з Європою»Детальніше...

Конкурс - Кращі практики місцевого самоврядування 2018

Триває збір заявок на Всеукраїнський конкурс журналістських робіт на тему децентралізації 2018 року

Префект

Оновлення ДБН

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації

Децентралізація