Авторизація

Новини

31 травня-1 червня 2018 року в м. Яремче проходив Карпатський форум регіонального розвитку, за результатами якого видано наступну резолюцію.

IMG 5825

IMG 5824

Нагадаємо, що Українська асоціація районних та обласних рад послідовно та системно здійснює роботу по напрацюванню пропозицій з розвитку гірських територій.

Зокрема про це свідчить наступне. 

Під час ІІ Форуму місцевого розвитку, який відбувся 23-25 червня у Трускавці за організації Львівської обласної ради, АОМС "Ради Львівщини", Асоціація органів місцевого самоврядування "Єврорегіон Карпати - Україна", відбулося  перше публічне обговорення ініціативи розробки та впровадження Європейською Комісією макрорегіональної стратегії ЄС для регіону Карпат за участі керівників центральних органів законодавчої влади України та Польщі та профільних урядових структур. Метою нової макрорегіональної європейської стратегії є об’єднання зусиль представників органів влади усіх рівнів 8 Карпатських держав: України, Польщі, Чехії, Словаччини, Угорщини, Румунії, Сербії та Австрії, задля координації дій для підвищення ефективності регіонального розвитку та міжрегіональної співпраці.  Зазначимо, що стратегія налічує чотири блоки – екологічний, історико-культурний, інфраструктурний та інноваційний. У разі схвалення цього документу Євросоюзом, кожен із блоків отримає потужне фінансування.

Більш детальніше про Форум місцевого розвитку, що традиційн, щорічно відбувається у Трускавці можливо ознайомитися за посиланням.

у 2017 році експерти Ресурсного центру зі сталого місцевого розвитку УАРОР долучились до підготовки проекту Закону України  "Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сталого розвитку та створення нових робочих місць у гірських та високогірних населених пунктах" реєстр. № 8154 від 19.03.20188154 від 19.03.2018.  Який зокрема передбачає умови для активізації економічної активності шляхом вдосконалення процедури створення індустріальних парків. А також удосканалює питання покращеггя надання адміністративних та соціаціальних послуг. 

Крім цього, під час напрацювання пропозицій до цього проекту Закону була сформована наступна пропзиція. З метою поліпшення інвестиційного клімату високогірних населених пунктів пропонується внести зміни до Розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України шляхом доповнення  пунктом 45, а саме встановити у 2018 -2020 роках , як виняток, здійснення фінансування реалізації інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що мають на меті розвиток інфраструктури високогірних населених пунктів, у розмірі відповідного відсотку (пропонується до обговорення розмір) коштів державного фонду регіонального розвитку відповідної області.

Щодо побоювань окремих експертів стосовно того, що землі під індустріальними парками законодавством віднесені до земель промисловості, що може бути небезпечним для екосистеми Карпат  варто зазначити наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про індустріальні парки»  індустріальний (промисловий) парк (далі - індустріальний парк) - визначена ініціатором створення індустріального парку відповідно до містобудівної документації облаштована відповідною інфраструктурою територія, у межах якої учасники індустріального парку можуть здійснювати господарську діяльність у сфері переробної промисловості, а також науково-дослідну діяльність, діяльність у сфері інформації і телекомунікацій на умовах, визначених цим Законом та договором про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку.

Крім цього, відповідно до статті 9 Закону України «Про індустріальні парки» використання земельних ділянок у межах індустріального парку на землях державної чи комунальної власності здійснюється з додержанням зокрема такої умови: використання земельних ділянок у межах індустріальних парків повинно відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам.

Зважаючи на те, що землі індустріальних парків належать до земель промисловості, та виходячи із зазначеного визначення індустріальних парків вбачається, що діяльність, яка може здійснюватися в рамках індустріального парку може бути безпечною для навколишнього середовища Українських Карпат та забезпечити їх сталий розвиток.

Під час зазначеного  проекту Закону експерти Ресурсного центру виходили із необхідності забезпечення розвитку цих територій через реалізацію відповідних проектів та заходів та відходу від политики надання відповідних пільг населенню.

Більш детальніше про напрцювання у цьому напрямку за наступними посиланнями.

На порядку денному – забезпечення доступних, якісних послуг для населення гірських населених пунктів

Забезпеченню доступних, якісних послуг для горян бути

Уряд схвалив розроблений за підтримки Української асоціації районних та обласних рад Законопроект про гірські території

Геннадій Зубко окреслив шляхи розвитку гірських територій

Децентралізація з фокусом на гірські території. У Мінрегіоні працюють над моделлю розвитку Карпат

 

 

 

Актуально

Проект Закону щодо децентралізації владних повноважень у сфері земельних відносин потребує доопрацюванняДетальніше... Інтерв’ю Володимира Гройсмана "5 каналу" на тему «Зміни до Конституції щодо децентралізації: що передбачає президентський законопроект і яка процедура його прийняття»Детальніше... Міфи про Конституцію та насправдіДетальніше...

Нове в розділі "Законодавство"

Нове в бібліотеці

Конкурси

U-LEAD шукає тренерів з водопостачання та водовідведенняДетальніше... Школа місцевого самоврядування DESPRO - 2018 оголошує додатковий конкурсний набір для молодих фахівцівДетальніше... Програма U-LEAD шукає тренерів для ОТГДетальніше...

Конкурс - Кращі практики місцевого самоврядування 2018

Триває збір заявок на Всеукраїнський конкурс журналістських робіт на тему децентралізації 2018 року

Префект

Оновлення ДБН

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації

Децентралізація