Авторизація

Новини

5 квітня 2017 року Кабінет Міністрів України схвалив пакет проектів законів щодо реформи охорони здоров'я, що дозволить змінити систему фінансування, таким чином, щоб вона була здатна надавати якісні медичні послуги.

"Фактично, прийнявши це рішення, за декілька років система охорони здоров'я стане абсолютно іншої якості. Нам потрібно для цього 226 голосів. Насправді, потім - роки важкої роботи, але ми зможемо спільно з медичною спільнотою зробити цю роботу. Ми у собі тут впевнені, що ми зможемо це зреалізувати. Тому зараз нам потрібна тільки консолідація підтримки", - наголосив Прем’єр-міністр УкраїниВолодимир Гройсман під час розгляду цього рішення, закликаючи Парламент підтримати реформу системи охорони здоров'я.

"Цей пакет проектів законів є тим пакетом, який нам дозволить перейти у реформі охорони здоров'я з теоретичної у практичну площину, дозволить зробити певні практичні кроки вже цього року, запроваджувати поступово медичну реформу у 2018-2019 роках і за три роки отримати в Україні сучасну систему фінансування охорони здоров'я", - зазначив заступник Міністра охорони здоров'я Павло Ковтонюк, представляючи пакет проектів законів.

Відповідно до доручення Прем’єр-міністра протягом 3 днів після ухвалення пакета проектів  законів під координацією Віце-прем'єр-міністра України Павла Розенка, Міністра Кабінету Міністрів Олександра Саєнка та в.о. Міністра охорони здоров'я Уляни Супрун буде утворено робочу групу за участі народних депутатів для максимально якісного опрацювання законопроектів та супроводження їх прийняття у Верховній Раді.

Глава Уряду також подякував команді МОЗ за підготовку "дуже складних, але необхідних рішень" щодо реформи медицини.

"Кожен слайд, який ми сьогодні бачили, все про людину, про те, як буде звертатися людина, які буде отримувати послуги. Ми впроваджуємо нові протоколи лікування такі, як лікується увесь цивілізований світ, ми змінюємо систему фінансування, зміниться система оплати праці лікарів, ми по-іншому будемо формувати матеріально-технічну базу", - зауважив Володимир Гройсман.

Прем’єр-міністр переконаний, що всередині системи охорони здоров'я є достатньо коштів, і при правильній зміні їх застосування та інвестиціях у модернізацію і оновлення системи буде забезпечено "колосальний результат".

"Ми зможемо змінити систему фінансування і будемо мати вже зовсім іншу якість використання коштів. Треба вкладати кошти в людину, і це є принциповою зміною цієї системи", - запевнив Глава Уряду.

Крім того, має бути змінена система оплати праці медичних працівників, зауважив Глава Уряду: "Лікар має нормально отримувати якісну заробітну плату, а не дивитися у кишеню пацієнтам".

Ухвалення законопроектів на поточній парламентській сесії (травень 2017 р.) разом з правками до чинного Державного бюджету дасть можливість:

— почати фінансування з середини 2017 року;

— закласти у бюджет 2018 р. новий принцип фінансування для стаціонарів;

— розрахувати гарантований пакет медичних послуг, аби у бюджетний 2019 рік увійти з усім гарантованим пакетом медичних послуг на всіх рівнях.

У разі неухвалення Верховною Радою поданих законопроектів, реформа буде відтермінована на невизначений час через входження країни в передвиборчі кампанії 2019-2020 рр.

Пакет, переданий до Верховної Ради, містить 4 законопроекти:

- «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів»,

- «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на первинну медичну допомогу»,

- Зміни до основ законодавства України про охорону здоров’я (зміни до ст.ст. 3, 8 та 35)

- «Про додаткові державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів особам, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України в антитерористичній операції та забезпечують її проведення».

Законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів»

Його метою є створення нового механізму фінансування медичних послуг і лікарських засобів за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Гарантований обсяг медпослуг та ліків, вартість яких покривається страхуванням, закріплюється на рівні закону в державному гарантованому пакеті. В межах цього пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги, та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Для можливості прогнозувати обсяг витрат на охорону здоров’я Кабінет міністрів буде щорічно затверджувати конкретний перелік послуг та лікарських засобів, які входять до гарантованого пакету.

Виконання функцій страховика і єдиного замовника з централізованої закупівлі медпослуг, контролю за дотриманням умов договорів про медичне обслуговування населення постачальниками здійснює новий центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом - Національна служба здоров'я України.

Законопроектом визначаються такі поняття, як «державне солідарне медичне страхування», «застраховані особи», «Національна служба здоров’я України», «реімбурсація», «страховик», «страховий випадок», «тарифи» та ін. Крім того, документ визначає хто є суб’єктом та об’єктом державного солідарного медичного страхування, права та обов’язки застрахованих осіб, регламентує договірні відносини між Національною службою здоров’я та закладами охорони здоров’я усіх форм власності, фізичними-особами підприємцями, які одержали ліцензію на приватну медичну практику.

У розділі «Основні засади оплати медичних послуг та лікарських засобів» визначено принципи формування тарифів - глобальні ставки, капітаційні ставки, ставки на пролікований випадок та ін.. Закон набере чинності через місяць з дня його офіційного опублікування, а уряд у місячний строк має затвердити положення про Національну службу здоров’я, ухвалити нормативно-правові акти, що випливають із цього закону та ін. Передбачається, що до 31 грудня 2017 року дія закону поширюватиметься виключно на первинний рівень на фінансування медпослуг та ліків, визначених переліком, а повністю система запрацює у 2019 р.

Проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на первинну медичну допомогу»

Метою законопроекту є приведення статей, що визначають розмежування видатків між бюджетами, у відповідність до нової моделі фінансування первинної медичної допомоги та системи громадського здоров’я.

Пропоновані зміни дозволять розширити спектр видатків, які можуть фінансуватись з держбюджету, включивши до нього нову програму фінансування послуг первинної допомоги уповноваженим центральним органом виконавчої влади, державні програми громадського здоров’я та заходи подолання загроз та наслідків надзвичайних ситуацій, які можуть мати негативний вплив на здоров’я населення (епідемії, спалахи інфекційні хвороби тощо).

Зміни закладають підґрунтя для формування регіональної мережі закладів громадського здоров’я та формування здорового способу життя. Важливою пропонованою зміною також є створення можливості для місцевих органів влади здійснювати видатки на формування місцевих програм та розвиток закладів охорони здоров’я, що перебувають у їхній власності, навіть якщо поточні видатки на реалізацію заходів здійснюються з Державного бюджету України. Крім того, місцеві бюджети отримають можливість залучати комунальні медичні заклади для виконання місцевих програм громадського здоров’я з місцевого бюджету, навіть якщо ці заклади отримують фінансування з держбюджету на надання первинної допомоги в рамках гарантованого пакету.

Зміни до основ законодавства України про охорону здоров’я (до ст.ст. 3, 8 та 35)

Ухвалення змін створить умови для реалізації нової моделі фінансування медичних послуг на первинному рівні та надасть можливість громадам утворити власну мережу закладів первинної допомоги. Це розширить коло суб’єктів надання первинної допомоги, в тому числі включить до нього надавачів первинної медичної допомоги усіх форм власності.

Проект закону «Про додаткові державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів особам, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України в антитерористичній операції та забезпечують її проведення».

Проект передбачає повну оплату за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування медичних послуг і лікарських засобів, передбачених деталізованим описом, які необхідні для лікування поранень, контузій або каліцтв, отриманих учасниками АТО, а також для осіб, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в АТО чи перебуваючи безпосередньо в районах АТО у період її проведення. Законопроект подається у пакеті з основним законопроектом «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», який врегульовує поняття гарантованого пакету медичної допомоги, деталізованого опису, тарифу, повноваження Національної служби здоров'я України тощо. Відповідно законопроект вступить у силу лише після ухвалення та набрання чинності закону про державні фінансові гарантії надання медичних послуг.

Джерело: ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

     

 

Актуально

Проект Закону щодо децентралізації владних повноважень у сфері земельних відносин потребує доопрацюванняДетальніше... Інтерв’ю Володимира Гройсмана "5 каналу" на тему «Зміни до Конституції щодо децентралізації: що передбачає президентський законопроект і яка процедура його прийняття»Детальніше... Міфи про Конституцію та насправдіДетальніше...

Нове в розділі "Законодавство"

Нове в бібліотеці

Конкурси

УВАГА! Асоціація оголошує вакансії на проведення низки навчань, документи приймаються до 25 листопадаДетальніше... Розпочався конкурсний відбір проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу Детальніше... УВАГА! КОНКУРС! Стартував набір до оновленої Школи місцевого самоврядування DESPRO - 2017Детальніше...

 banner 2017 konkurs rozvytok

Навчальні тренінги для представників районних та обласних рад

Префект

banner 2017 findec rozvytok

Навіщо змінювати Конституцію у частині децентралізації

Децентралізація